Haul #2 – Mannaszappan és egy kis (üzlet) politika

A héten csomagom érkezett a Mannaszappantól.
A csomag tartalma:

  • Egy kis tégely prémium shea vaj, amit kuponos akcióban kaptam (igazából ez a kis garantált ajándék, amit egy kérdőív kitöltéséért kaptam, ösztönzött a rendelésre)
  • Egy nagy tégely krémdezodor, amit kíváncsiságból már rég ki akartam próbálni
  • Egy fürdőgolyó, ami szintén kíváncsiságból került a kosárba
  • És végül egy apró olivás arctisztító szappan, mert a Szappantündér mindig küld meglepetést

  

 A Manna csomagról mindig már messziről integet az igényes Manna logó, a csomag már a kibontása előtt is illatozik, a dobozban vidám díszes papírra nyomtatott, személyre szóló levél és hasonlóan vidám számla vár. Ó, és a meglepetés! Mert a Szappantündér mindig küld meglepetést. 

Vida Ágnes: Üzletanyu születik c. könyvét olvasom épp, és ott találtam ezt a gondolatot: nem elég jónak lenned, de jónak is kell látszanod. A Mannaszappan nem panaszkodhat erre: ahhoz kétség sem férhet, hogy a tartalom és a megjelenés igényességére egyaránt adnak.

Ezen kívül viszont tökéletesen megjelenítik számomra Jack Canfield egyik sikerelvét is: mindig adj többet, mint amit elvárnak tőled. Az, hogy a Manna színes-szagos papírra nyomtatja még a számláját is és mindig rejt egy kis ingyen meglepetést a csomagba, több, mint amit elvárhatnék. 

Jack Canfield a könyvében sok üzleti életből vett példát is felsorol, hogyan adhat egy vállalkozás többet, mint amit a vevői elvárnak (például egy ingatlanügynök hagyhat meglepetés pezsgőt és éttermi ajándékutalványt az eladott házban, hogy az új lakók felhőtlenül ünnepelhessenek, egy autókereskedő átadás előtt teletankolhatja az eladott autót, stb.). Azonban ahogy ezen gondolkodtam, zárójelbe tettem a címben az “üzlet” szócskát – hiszen az élet minden területén nyújthatunk egy kicsivel többet az elvártnál.

Például elvárható, hogy a férjemet időben ébresszem reggel, ha megígértem neki, de az elváráson felüli, ha ezt csókokkal teszem, cirógatással és azzal a mondattal, hogy “ha kibújsz az ágyból, főzök neked egy kakaót”. Ha menstruációs görcsöktől szenvedve fetrengek a kanapén, elvárható, hogy a férjem gyógyszert hozzon nekem, de elváráson felüli, hogy a gyógyszer, a meleg tea és a takaró mellé még a kutyát is rátegye a hasamra azzal a gyengéd kísérőszöveggel, hogy “hoztam neked egy kis kutyás borogatást, segíteni fog!”. 

Marla Cilley, a FlyLady egyik alapelve, hogy egy házasság nem akkor működik jól, ha mindenki beleteszi a maga 50%-át, hanem ha mindenki beleteszi a maga 100%-át: a legjobbat, amit adni tud. De ez igaz lehet minden kapcsolatra, legyen az személyes vagy üzleti. Ha szívvel-lélekkel, méricskélés nélkül a legjobbat adjuk magunkból, többet az elégségesnél, többet az elvártnál, akkor lesz a kapcsolat igazán gyümölcsöző. 

Ti hogyan tudnátok az elvártnál egy kicsit többet adni a hétköznapokban – családtagként, szomszédként, munkatársként, barátként?

Reklámok

Haul #2 – Mannaszappan és egy kis (üzlet) politika” bejegyzéshez ozzászólás

    • Ahhoz még nem volt szerencsém. Bár a szappanjaikat nem igazán használom (csak ha ajándékba kapom :)), elsősorban a shea vaj miatt vagyok visszajáró vevő, de most a deóval is megnyertek maguknak. 🙂

  1. Nagyon jók a szappanok is, én azt használom egy ideje. Csak már nagyon nagyon drága lett. Szerintem egy másik üzleti fogást is bevetettek: ha a nép már rácuppant, akkor legyünk mi az exklúzív natúrkozmetikum, mehetnek fel az árak. És amúgy tök igazuk van 😀

  2. Nagyon foglalkoztat engem is ez a kérdés, főleg, hogy én is tervezem egy olyan kisvállalkozás beindítását, ahol terméket adok embereknek, és nagyon is jogos kérdés, hogy egy sokszereplős, mondhatni “telített”, de szerintem még rengeteg lehetőséget és vásárlóerőt magában rejtő piacon hogyan tudsz (főleg kicsiként) olyat nyújtani, amire felfigyelnek. Azon a véleményen vagyok, hogy a 21. században a “jó bornak” abszolút kell a cégér, mivel olyan információdömpingben élünk, hogy másképp a kutya sem talál rá az emberre. Másrészt a cégérnél fontosabb a minőség (termékben, kiszolgálásban, hozzáállásban, bármiben egyaránt), mert ha az megvan, akkor kevésbé kell rágörcsölni a marketingre. De a kettő mindenképpen együtt jár.
    Másik érdekes dolog, amivel már találkoztam is, annak a problémája, hogy kinek akarod eladni a milyen termékedet? Például a szívvel-lélekkel készült, “többet nyújt az elvártnál”, minőségi, stb. cuccot ne azoknak akard eladni, akik a legolcsóbbat keresik. Következésképp ne is essen rosszul, ha ők nem értékelik a minőséget, csak a (valójában azt sem tudják, hogy minek) az árát látják. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s