Fedezd fel kreativitásodat! – Újabb gyakorlatok

Már hoztam néhány gyakorlatot Cora Besser-Sigmund: Fedezze fel kreativitását! című könyvéből, most gyűjtöttem még néhányat. Legutóbb a kreatív energiák vizualizásáról volt szó, most a kreatív agyműködést segítő gyakorlatok és ötletelési technikák kerülnek terítékre.

Agytorna gyakorlatok

– Helyezkedj el kényelmesen, tedd két tenyeredet a halántékodra. Hunyd le a szemed, és képzeld el, ahogy egyik tenyeredtől a másikig áramlik az energia, ami feltölti és harmonizálja agyféltekéidet.

– Ösztönözd agyadat kreatív munkára azzal, hogy ötvözöd az emlékezést és fantáziát. Ehhez válassz tőled jobbra és balra, kicsivel szemmagasság fölött egy-egy fix pontot, és a fejed mozgatása nélkül mozgasd szemedet nyugodtan a két pont között. Közben gondolj arra a témára, amihez ötleteket keresel.

– Lazítsd el az izmaidat, különösen a vállad környékén, nyújtsd ki a hátadat, nézz enyhe szögben felfelé.

– Járkálj nyugodt, egyenletes tempóban fel-alá.

Színes ötletek

Jelöld ki témádat, amelyhez kreatív ötleteket keresel, és pozitív megerősítésekkel ösztönözd agyadat: ______ időn belül meg fogom találni a megoldást problémámra. Hamarosan remek ötleteim támadnak a ______ témához kapcsolódóan. Ezután keress néhány kulcsszót, amelyek a témádhoz kapcsolódnak. Hangosan is mondd ki őket, hogy minél jobban tudatosítsd őket, valamint készíts színekkel, figurákkal, képekkel díszített feliratokat a kulcsszavakból. (Az elmetérkép témájánál már írtam róla, milyen fontos, hogy minél intenzívebben megjelenített információkkal lássuk el agyunkat.)
Azután, hogy kiadtad elmédnek a feladatot, nem kell tudatosan foglalkoznod vele, azonban légy rá felkészülve, hogy a következő napokban váratlan ötleteid támadnak majd a témával kapcsolatban. Ezek érkezhetnek álmok, hirtelen asszociációk, ábrándok, képek formájában. Te csak állj készen, és mindig legyen a kezed ügyében egy jegyzetfüzet, hogy le tudd jegyezni gondolataidat.

A Walt Disney stratégia

Walt Disney az alkotást három szakaszra osztotta: az álmodozó, a kritikus és megvalósító fázisokra. Stratégiája lényege az volt, hogy az ötletelés első körében minden cenzúrától és válogatástól mentesen gyűjtötte az ötleteket, dolgozott ki minden lehetséges és lehetetlen történet változatot, vázolt fel valamennyi ötletet. Csak a második szakaszban, a kritika fázisában vizsgálta felül ötleteit, felvéve a közönség nézőpontját, és aszerint szelektálva a felvázolt lehetőségeket. Csak ezután fogott bele az alkotómunkába, miután az álmodozó és a kritikus énjének gondolatait összefésülte.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s