Mindennapi relaxáció – egy kicsit másképp

Egy barátommal arról beszélgettünk, hogyan építhető be a relaxáció a mindennapokba akkor, ha napirendünkben nehéz helyet találni a rendszeres elmerülésnek.

Azt az ötletet kaptam, hogy a legjobb, ha egy meglévő szokásunkhoz kapcsoljuk a rendszeres relaxációt. Itt persze nem a mély, meditatív elmerülésről van szó, ellenben a hétköznapi cselekvések ideje, amikor agyunk “automata üzemmódba” kapcsol és tetteinket a rutin vezeti, megfelelő alkalom arra, hogy a gondolkodási feladatok alól felszabadult elménket elcsendesítsük és feltöltődjünk.

Gondold át, milyen rendszeres, rutinszerű tevékenységeket végzel nap mint nap! Válassz közülük néhányat, és kapcsolj hozzájuk rendszeres relaxációt, tudatos elmerülést.

Néhány ötlet:
– mosogatás
– főzés
– reggeli / tízórai készítés
– zuhanyzás / fürdés
– hajmosás, hajszárítás
– fogmosás
– fésülködés
– csendes percek a mellékhelyiségben
– kutyasétáltatás
– reggeli kocogás
– séta a munkába
– várakozás a megállóban
– sorbanállás
– utazás buszon, vonaton, metrón
– liftezés
– képernyőbámulás, míg a számítógép bekapcsol / kikapcsol
– ablaktörlés
– portörlés
– porszívózás
– ágyazás
– …

Reklámok

Mindennapi relaxáció – egy kicsit másképp” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nem fogod elhinni, de pont ma reggel mentem el kocogni, és próbáltam ki az ötletedet, csak épp nem is tudtam, hogy erről fogsz írni. 😛 Amúgy nem rossz ez a gondolkodás-kikapcsolás, bár nekem mindig jár az agyam valamin. Ellenben, ha csinálok valamit közben – pl. futás, mosogatás -, akkor legalább már nem azon töröm a fejem, hogy miért nem teszek valami hasznosat. Jók ezek a monoton dolgok is. 🙂

    • Persze, az embernek mindig jár az agya, különösen ha nincs lefoglalva valamilyen gondolkodási feladattal. A rutincselekvések és a relaxáció összekötésének végül is ez a lényege, hogy olyankor foglalod le az elmédet egy kis relaxációval, amikor egyébként is csak kalandoznál és csaponganál, rosszabb esetben őrölnéd magad valamin anélkül, hogy észreveszed, hogy épp a belső hangod garázdálkodik és hőzöng. A relaxáció egyébként sem semmittevés – lehet vizualizálni, feltöltődni, célokra koncentrálni, öngyógyítani, pozitív megerősítéseket gyűjteni, stb. 😉

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s